Vårblomma

Nu kan vi väl ändå säga att våren är på väg och varför inte göra en vårblomma tillsammans med barnen. Börja med att ta fram fyra stycken toarullar som du viker på mitten och sen häftar ihop till en blomma (se bild nedanför). Måla din blomma i önskad färg, jag valde att ha en färg inuti blomman och en färg utanpå blomman. När färgen har torkat så ta du och klipper ut två gula cirklar som du klipper ut och klistrar på blommans mitt. Du kan sedan göra små gula bollar av silkespapper och limma på den gula cirkeln. Om du vill att din blomma ska kunna hänga så glöm inte att sätta snöre i. Jag valde att måla min blomma rosa, men varför inte måla den blå eller vit så har ni gjort en blåsippa/vitsippa så här till våren. Lycka till!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0