bygga med is

Att bygga tror jag många tycker är roligt, både barn och vuxna, men varför ska man endast få göra det inomhus. Jag bestämde mig för att mina barn skulle få bygga även utomhus med is. Jag tog olika förpackningar och burkar och fyllde med vatten och frös in. Sen tog jag med mig isblocken som blev utomhus och lät barnen bygga efter egen förmåga och det gör absolut inget om isen går sönder. Varför inte tom göra denna aktivitet på sommaren när det är varmt ute och man behöver kyla ner sig lite. Enda nackdelen är att isen smälter mycket fortare. Man kan då ta tillfället i akt och prata med barnen varför is smälter mycket fortare på sommaren än på vintern.
 
Tips att frysa ner isen i: Mjölkförpackningar, juiceförpackningar, creme fraicheburkar, glassförpackningar, ballonger m.m.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0