smart förvaring

Jag vill bara säga till alla mina bloggläsare att nu när jag har börjat arbeta igen efter min föräldraledighet så har jag inte samma tid att sitta framför datorn och uppdatera min blogg, men jag försöker att lägga in ett par inlägg per vecka åtminstone. Har ni några  önskemål om vad ni vill läsa om här på bloggen så hör av er antingen via kommentatorsfältet eller till [email protected]
 
Här kommer i alla fall ett tips som jag själv använder mig av. Många av oss har olika slags material, allt ifrån paljetter till kottar, men ibland kanske man inte vet vart man ska göra av det. Personligen tycker jag att det är viktigt att man synliggör materialet man har för barnen och då passar glasburkar bra. Använder man sig av glasburkar kan barnen ge direkt vad som finns i varje burk utan att öppna locket. Tycker ni det är för dyrt att gå och köpa glasburkar så fråga föräldrar som har små barn hemma om de möjligtvis har några barnmatsburkar att ge bort. Dessa barnmatsburkar kan vara användbara till mycket. Fyll burkarna med de ni vill och ställ fram de till barnen.
 
Här nedanför kommer några bilder på lite av det som jag har hemma:
- Fjädrar
- Konfetti som man gör enkelt med en hålslag och färgat papper
- Krossat äggskal
- Knappar
- Plastögon
- Paljetter
- Glasspinnar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0