Siffror

Har ni funderat på hur ni ska kunna synligare siffror på ett bra sätt? Gör som jag, enkelt och lättförståeligt. 
Jag började med att välja hur många siffror jag ville ha med och i mitt fall blev det siffrorna 0-10. Jag tog toarullar och målade demi regnbågens färger, men man kan självklart välja själv vilka färger man vill ha. När ni har målat toarullarna så ta fram rätt antal flörtkulor och måla dem också. Låt allt torka. Under tiden det torka kan ni göra siffror i färgat papper osminkades kan laminera för att det ska hålla bättre. När färgen har torkat så är det dags att trä flörtkulorna på snören. När ni har trätt på rätt antal kulor på snöret knyter ni fast snöret i toarullen och fäster siffran. När alla siffror är färdiga är det bara att sätta upp dem på en lämplig plats på er förskola.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0