bokstavskartong

Här kommer ett förslag på arbete med bokstäver som jag gjorde tillsammans med en förskoleklass, men det skulle passa precis lika bra att göra tillsammans med femåringar som börjat intressera sig för bokstäver. Vi började med att lotta ut en bokstav till var och en i klassen. Sen fick alla en mjölkkartong var som jag hade slagit in i vanligt papper för att det skulle bli lättare att måla den. Alla barn fick måla sin kartong. Efter det fick de dels limma på sin bokstav som jag hjälpt det med att göra i papper, sen fick de även skriva bokstaven på kartongen. När de var färdiga med bokstaven fick de dekorera mjölkkartongen med allt som fanns t.ex. paljetter och glitter. När alla bokstäverna var färdiga ställde vi upp dem väl synligt i alfabetisk ordning. Det blev en fint alfabet som barnen själv hade varit med och gjort. (Mjölkkartongen på bilden har jag gjort) Lycka till!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0