Rimmemory

Äntligen kommer det ett tips som inte har med skapande att göra. Har ni barn som tycker om att spela memory, men kanske skulle behöva en lite större utmaning där man får tänka till lite extra så kanske rimmemory vore något. Att göra sitt eget rimmemory är enkelt. Jag hittade idén på www.forskoleburken.se men där har de använt sig av rimfiskar istället, dessa fiskar finns att skriva ut på deras hemsida. Jag valde att göra stjärnor istället och sen ha ett svart tyg som bakgrund när man spelar. Alla bilderna kommer ifrån clipart. Jag valde att laminera mina stjärnor när jag var färdig med dem för att de ska hålla längre. Jag valde att göra många rimord när jag ändå gjorde spelet och kan på så sätt välja om jag vill ha med alla på en gång eller välja ut några stycken.
 
Dessa ord har jag:
mus - hus
sol - stol
puss - buss
ballong - kalsong
åtta - råtta
lok - bok
troll - boll
myra - fyra
bil - pil
hand - tand
tåg - såg
spis - gris
klocka - docka
katt - hatt
sko - ko
yxa - byxa
 
Kommer ni på fler rimord så fyll på listan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0