Påsktips 26 Garnägg

Detta tips hittade jag på mojjelisa.wordpress.com Jag har gjort det en gång tidigare, men då med tapetklister istället.
 
1. Börja med att blåsa upp en rund ballong. Ju större du blåser den desto större blir ägget sen.
 
 
2. Blanda en del vatten med en del lim (någon form av allroundlim). Ta och klipp önskade längd av garnet, det behövs ganska mycket och doppa det sedan i limblandningen. Se till att allt garn bli doppat i limblandningen.
 
 
3. Vira det fuktiga garnet runt ballong varv på varv och lägg det sedan för att torka under natten. Jag vände på ballongen emellanåt då vätskan drar sig mot botten hela tiden.
 
 
4. När garnet har torkat och stelnat så stick hål på ballongen och plocka bort resterna.
 
 
5. Jag satte ett snöre i mitt ägg och hände det i fönstret. Det blev en fin dekoration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0