Riddarsköld

Att få klä ut sig och känna sig som en riktig riddare är nog många pojkar och i en hel del fall flickors dröm, så varför inte låta de göra sin egen riddarsköld. Allt du behöver är en kraftig kartong t.ex. wellpapp, en sax eller kniv, tråd av något slag, lite färg och en hel del fantasi.
 
Börja med att rita ut en riddarsköld på kartongen som du sen skär eller klipper ut. Tänk på att inte göra för stor sköld då det är jobbigt  att skära ut den ur kartongen. Gör två små hål i mitten av skölden och trä igenom ett snöre så att barnet har något att hålla i. Jag använde mig av gummiband som man gör halsband av, på det sättet kan du dra åt ganska hårt, men ändå är det lätt för barnet att bara trä i sin hand när de vill använda skölden. När detta är gjort är det dags att måla den och här är det bara fantasin som sätter gränser. Lycka till
 
 
 
Min sköld fick så klart ett stort A i mitten, A som i Angelica
 
 
 
Så här ser det ut på basidan av min sköld, lätt att bara trä i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0